Mais Alghanim comes in first for the sixth time in a row
Mais Alghanim has succeeded in being the number one restaurant with the best customer service for the sixth time in a row. The award followed a 2015 poll conducted by Service Hero, the first [performance] index in Kuwait and the only index in the Arab World to measure customer satisfaction. The Service Hero annual awards ceremony was held in Hotel JW Marriott in Kuwait on February 15, 2016.
The poll included 14,860 participants who were selected from Service Hero’s website, its smartphone application and through phone calls. The process underwent strict measures to ensure the validity of the results and the assessment relied on eight standards, namely: product reliability, speed, product quality, the staff’s efficiency and behavior, value for money, location, and quality of service provided at the call center and on the website.
Mais Alghanim’s win for the sixth time in a row is a high-level achievement that it was able to accomplish thanks to the ongoing efforts to maintain the quality service it has been providing for its customers since 1953. In this competition, Mais Alghanim has shown the greatness of its achievements in hospitality and outstanding services, which it develops year after year, allowing it to stay in the first place for the sixth year in a row.
The poll was conducted in a bid to show which services or goods really exceeded customer expectations in Kuwait. The awards were given following a direct vote through the application and an online voting that lasted for a whole year and included a large segment of consumers interested in assessing the services provided by companies in Kuwait.
The Service Hero index follows the protocols of Esomar, a leading European organization in the promotion of market research standards, as well as it adheres to the American Customer Satisfaction Index standards. Service Hero is monitored by an independent advisory board which consists of sponsor educational institutions, particularly the American University of Kuwait, the Gulf University for Science and Technology, the Australian College of Kuwait, the Kuwait Maastricht Business School, as well as senior professionals from some of the most prominent institutions, including the American Customer Satisfaction Index, the Boston Consulting Group and Noor Financial Investment Company in Kuwait.
Commenting on this great achievement, Managing Director of Barakat Foods, in charge of the Mais Alghanim Restaurants, Mr. Chawki Barakat, said, “The fact that Mais Alghanim has been number 1 in the catering sector for six consecutive years is a great accomplishment for us and a greater responsibility towards our customers.” Adding, “The Barakat Foods administration seeks to develop the culture of hospitality and it continuously trains its staff and workers at all the company’s facilities to keep pace with the aspirations of Mais Alghanim’s customers by providing them with the best service they could possibly expect. This is how we were finally awarded and we dedicate this win to our customers who put all their trust in us and we promise to remain at the same level of hospitality as ever.” He also praised the efforts of all employees in all business units, without whom Mais Alghanim would not have been able to remain in the first place since 2010.
Meanwhile, the 2016 poll is currently available for all those who wish to participate, either through the Service Hero website, on social networking sites or even on the Service Hero smartphone application. Customers have all year to vote as they are given the time and chance to express their satisfaction and share their opinion regarding all the services they use and the products they buy.
للعام السادس على التوالي ميس الغانم يحصد جائزة المركز الأول في قطاع المطاعم الكاچول
استطاع ميس الغانم للمرة السادسة على التوالي الحفاظ على الصدارة كأفضل شركة في خدمة العملاء عن فئة المطاعم (الكاچول ) وذلك في آخر استطلاع للعملاء تقيمه شركة سيرفيس هيرو للعام 2015 ، أول مؤشر في الكويت والوحيد في العالم العربي لقياس رضا المستهلكين خلال الحفل السنوي الذي أقيم بفندق جي دبليو ماريوت الكويت في 15 فبراير 2016 .
شارك في إستفتاء هذا العام 14860 مشارك، حيث تمّ جمع العينة من خلال الموقع الإلكتروني لسيرفس هيرو وتطبيق الهواتف الذكية وعبر المكالمات الهاتفية، وبعد خضوعها لإجراءات وتدابير دقيقة لضمان صحة النتائج، ويعتمد التقييم على ثمانية معايير، وهي: الثقة بالمنتج، السرعة، جودة المنتج، كفاءة الموظفين وسلوكهم، القيمة بالنسبة للسعر، الموقع، جودة الخدمات المقدمة في مركز الإتصال الهاتفي، والموقع الإلكتروني.
فوز ميس الغانم للمرة السادسة على التوالي بالمركز الأول إنجاز رفيع المستوى يعود إلى جهد متواصل للحفاظ على الريادة في الخدمة والجودة التي يستمر في تقديمها لزبائنه منذ العام 1953 ، وبالنظر إلى المنافسة التي شهدتها مراحل المسابقة، يظهر مدى الإنجاز الكبير الذي لازال ميس الغانم يحققه في مجال الضيافة والخدمات المتميزة التي يواكب على تطويرها عاماً بعد عام لينال أيضاً الجائزة للمرة السادسة على التوالي.
النتائج تم الحصول عليها من المستهليكن داخل الكويت لإظهار وتوضيح ما هي الخدمات و السلع التي تفوق حقاً توقعات الزبائن ورضاهم إضافة إلى الخدمة الممتازة واعُتمد في توزيعها الجوائز على تصويت إلكتروني أستمرّ لمدة عام كامل وشمل شريحة واسعة من المستهلكين المهتمين بتقييم الخدمات التي تقدمها الشركات في الكويت وبطريقة التصويت المباشر عبر الإنترنت والتي تم التحقق منها ومراجعتها لتوثيق النتيجة .
يتّبع مؤشر سيرفس هيرو بروتوكولات "إيزومار"، المنظمة الأوروبية الرائدة في إرساء معايير البحوث السوقية، كما يتمكن من تطبيق النظام القياسي العالمي الذي يتبعه المؤشر الأمريكي لقياس رضا العملاء، شريك سيرفس هيرو، ويتولى الإشراف عليه مجلس استشاري مستقل يتكون من مؤسسات تعليمية راعية وفي مقدمتها الجامعة الأمريكية في الكويت، وجامعة الخليج للعلوم والتكنولوجيا، والكلية الأسترالية في الكويت، وكلية كويت ماسترخت لإدارة الأعمال، إضافة إلى كبار المهنيين المرموقين من أبرز المؤسسات بما في ذلك المؤشر الأميركي لرضا العملاء، ومجموعة بوسطن الاستشارية، وشركة نور للاستثمار المالي.
وبالحديث مع المدير العام لمجموعة بركات فودز التي تدير مجموعة مطاعم ميس الغانم السيد شوقي بركات في معرض تعليقه على هذا الإنجاز الرفيع قال " حفاظ ميس الغانم على الريادة في قطاع المطاعم لستة سنوات متتالية إنجاز يحسب لنا ومسؤولية كبيرة تلزم علينا البقاء عند ظن عملائنا بنا" مضيفاً " بأن الإدارة في بركات فودز سعت نحو تطوير ثقافة الضيافة والتدريب المستمر للموظفين والعاملين في كافة مرافق الشركة ليواكب ميس الغانم تطلعات عملائه بمنحهم أفضل خدمة يتوقعونها لنحظى أخيراً بهذا التكريم الذي نهديه بالطبع لعملائنا الذين أولونا ثقتهم الكبيرة ونعدهم بالبقاء كما عهدونا أهل الضيافة من أيام زمان" ومثنياً على جهود جميع الموظفين في كل وحدات العمل الذين لولاهم لما وصل ميس الغانم إلى هذه المرتبة الرفيعة واستمراره في البقاء فيها منذ العام 2010.
الجدير بالذكر أن إستفتاء 2016 متاح حالياً لكل الراغبين في المشاركة سواء عبر الموقع الإلكتروني لمؤشر سيرفيس هيرو أو عبر قنوات التواصل الإجتماعي أو تطبيق سيرفس هيرو على أجهزة الهواتف الذكية. يمكن للمستهلكين الآن التصويت على مدار العام، لمنح الجميع المتسع من الوقت للمشاركة الإيجابية والتعبير عن الآراء حول الخدمات والمنتجات التي يقومون بإستخدامها وشرائها.